Web, který není optimalizovaný na algoritmy vyhledávačů, nemá příliš šancí uspět mezi online konkurenty. Internetový marketing tak zažívá boom včetně SEO. Reference se proto považují za klíčový ukazatel, jak rozlišit odborníky od amatérů a podvodníků. Investice do optimalizace totiž začíná na částce kolem dvou desítek tisíc korun u malých projektů. Velké e-shopy mohou jen kvůli diletantům prodělat i stovky tisíc korun. Seznamte se s typickým obsahem referenčních studií a také s principem a přínosem SEO.

Prohlédněte si SEO studie. Jsou to reference na dřívější projekty

Zavedené agentury, které se věnují optimalizaci všech typů www, si na vlastních webech obvykle vytvoří sekci s rozborem předchozích zakázek. Už pouhý fakt, že jim klient umožní prezentovat původní stav jeho webu, pozitivní změny v průběhu SEO a výsledné zlepšení návštěvnosti a prodejní konverze, lze považovat za jednu z nejlepších referencí. Něco takového vám dovolí pouze člověk spokojený s vaší prací.

Tento typ SEO reference vás podrobně seznámí s počáteční analýzou skutečného webu nějaké skutečné firmy, která začíná seznamem chybových hlášení. Expert do studie obvykle připojí i stručné vysvětlení, jak dané závady omezovaly schopnost stránek generovat objednávky. Pak následuje plán oprav a popis, jak se jednotlivé upgrady projevovaly na přesunutí webu na lepší pozice ve vyhledávačích a na zlepšení obchodní konverze.

Agentury se rády chlubí zázračnými ukázkami SEO

Reference, které dokumentují “zmrtvýchvstání” nějakého online projektu, jsou nesrovnatelně atraktivnější, než standardní SEO reference. Mnohdy lze pomocí systematické optimalizace opravdu dosáhnout absolutní transformace. Z webového losera, který se krčil někde na desáté stránce robotova seznamu, se během několika měsíců stane rekordman na třetí organické pozici. V takovém případě se rozdíl v návštěvnosti před a po SEO liší o stovky a někdy dokonce o tisíce procent a nárůst ziskovosti bývá stejně impozantní.

Princip a efekt optimalizace v kostce

Každá SEO reference je praktickou ukázkou tří fází optimalizace pro vyhledávače. Jediný správný postup spočívá v sestavení individuálního plánu úprav, který vychází z chyb objevených během vstupní revize.

Jako první se odstraňují technické nedostatky. Mezi typickými nešvary se často vyskytuje chybějící indexace, bez níž zůstává web nepřístupný pro roboty, kteří jej pak nenabízí hledajícím lidem. Experti na SEO také zmenšují moc velké fotky, aby nezpomalovaly načítání platformy. Jak vyplývá z referencí, bývá leckdy nutné opravit i webový design, když se www nezobrazují správně třeba na mobilech. U nepřehledných webovek se zase optimalizuje struktura. Většina technických zásahů přitom v součtu umožní téměř okamžité zobrazení stránek na všech typech displejů, což může zdvojnásobit množinu potenciálních klientů.

Druhý krok v řadě se soustředí na zkvalitnění psaných informací pomocí textového SEO. Reference často zmiňují klíčová slova, která lidé v souvislosti s určitou nabídkou píší do vyhledávačů. Pokud na www chybí, tak je robot ignoruje. Preferuje stránky, která klíčová slova v obsahu mají.

Třetím úkolem SEO je tvorba hodnotných zpětných odkazů mimo web. Ze studia referenci se dají vysledovat hlavní metody linkbuildingu: registrace do katalogů, výměna linků a publikace PR článků se zpětnými prokliky. 

Efekt tří fází SEO pozná majitel webu na zvýšeném počtu objednávek, které mu záhy pokryjí náklady vynaložené na optimalizaci.

Nyní už víte, jak vám prospěje SEO na klíč. Už se dokážete zorientovat v referencích, abyste rozlišili experty od diletantů. Poptávku můžete rozeslat vybraným specialistům napříč republikou, protože virtuální práce se dají realizovat odkudkoliv. Připravte se, že vaše produkty či služby půjdou díky SEO skvěle na odbyt. Pošlete nám pak pár čísel, třeba nárůst návštěvnosti, ať má váš dodavatel SEO pěkné reference.

Helena Blažková